درباره ما

درباره ما

با رشد و توسعه تکنولوژی به ویژه شبکه های ارتباطی، مرزهای جغرافیایی هر روز تحت سیطره فن آوری های نوین بشر در حوزه ارتباطی قرار می گیرد و در این حوزه حفظ حریم و دست آوردهای محلی و منطقه ای در بخش مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی با مشکلات زیادی روبه رو گردیده است. امروزه سردمداران ثروت و قدرت در جهان با استفاده از ابزارها و شیوه های مختلف ارتباطی همه مرزها را برای خود شکسته و سعی در القای فرهنگ و نفوذ خود جهت سیطره بر جهان را دارند و در این راه با بهره گیری از ترفندهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تلاش می نمایند مقاومت های کشورها، ملت ها و فرهنگ را شکسته و به اهداف خود دست یابند.

در حالی که جهان را به مثابه دهکده جهانی محسوب کرده و مرزهای جغرافیایی را صرفاً یک خط فرضی ترسیم شده می پندارند و به دنبال چالش کشیدن تمدن ها، فرهنگ، ادیان و خرده فرهنگ های محلی و ملی کشورها در حاکم کردن تفکر امپریالیستی در سایه لیبرالیسم، سرمایه داری و حقوق بشر می باشند در صورتیکه کماکان در برخی از نقاط جهان، ملت ها سعی دارند هویت ملی، فرهنگی و تاریخی خود را در چارچوب سرزمین مادری خود حفظ کنند.

کشور ما ایران با سابقه تاریخی تمدن درخشان خود در عصر حاضر در مقابله با تهدیدهای جدی تک قطبی شدن قرار گرفته و به ویژه که با وقوع انقلاب اسلامی و حاکمیت مردم سالاری دینی خود در منطقه و جهان الگوی مناسب برای کشورهایی قرار گرفته که ضمن تأکید بر هویت ملی خود در مقابل سیطره قدرت و لیبرالیسم غرب ایستادگی کرده است.

شاید بتوان سه فاکتور تمدن و فرهنگ غنی، ام القرای جهان اسلام با تأکید بر مکتب شیعه علوی و حاکمیت مردم سالاری دینی را دلیل این همه ستیزه جویی غرب خصوصاً صهیونیسم جهانی را بر علیه ایران شمرد.

سرزمین کهن ایران که امروزه، ایرانی ها به آن افتخار می کنند در قرون متمادی با فراز و نشیب های فراوان مواجه بوده و زمانی که برگ هایی از تاریخ این کشور ار ورق می زنیم، با تجاوزات و تهدید سرزمین مواجه می شویم.

چنانچه امروزه ما نتوانیم اقدامات خود را در حفط یکپارچگی، توسعه متوازن و ایجاد محیطی امن و پایدار در مناطق مرزی کشور به انجام برسانیم، قطعاً در آینده با چالش های جدی مواجه خواهیم شد و آیندگان درباره ما قضاوت سختی خواهند کرد.

کشوری که در آن زندگی می کنیم با ۱۵ کشور همسایه است و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر مرز خشکی و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که از نظر تعداد همسایه به همراه چین در رتبه دوم جهان قرار دارد. ویژگی های طبیعی، انسانی و فرهنگی مناطق مرزی ایران خود نشان از تنوع و پیچیدگی مدیریت بر این سرزمین را دارد.

حفظ تمامیت ارضی و استقلال و آزادی کشور در گروه تلاش های مختلف همه آحاد مردم است و امروزه کسی نمی تواند از این مسئولیت شانه خالی کند. زیرا حفظ و حراست از سه فاکتور فوق صرفاً سلاح به دست گرفتن و جنگیدن نیست بلکه مهمترین قدم اول آگاهی از سرنوشت کشور و آینده آن است. بصیرت داشتن و قدرت تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاب می نماید در مقابله با تهاجم اطلاعاتی، سیاسی و فرهنگی غرب و ایادی وابسته ( صهیونیسم جهانی و حاکمان مرتجع منطقه) از ابزارهای مختلف استفاده و با بهره گیری از آثار تمدنی کهن، اسلام ناب محمدی(ص)، در حفظ ثمره انقلاب پرشکوه ملی، اسلامی و دفاع مقدس تلاش نموده و برگ زرینی دیگری بر صفحات تاریخی این کشور بیفزاییم.

هدف از ایجاد این پرتال پوشش کامل تمامی اخبار، تحلیل ها، مقالات، قوانین و مقررات مربوط به مرزهای کشور است. در بررسی رسانه ها در خصوص مسائل ایران، خلاء چنین سایتی به شدت احساس می شد به ویژه برای مسئولان و دست اندرکاران این حوزه که فرصت کافی جهت کندوکاو و بررسی اخبار و تحلیل های مربوط به مسائل مرزی کشور را ندارند.

تلاش دست اندرکاران این سایت بر این است که تا حد ممکن اطلاعات و اخبار مکتسبه را که فاقد طبقه بندی در کمترین زمان ممکن منعکس سازند و در این راه از همه دستگاه ها و سازمان های مرتبط که امکان انتشار اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی استان ها و شهرستان های مرزی را دارند، درخواست می نماید در غنی تر شدن این سایت مساعدت لازم را به عمل آورند.

محمد نقی دیده بان

صاحب امتیاز و مدیرمسئول

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پرتال تحلیلی و خبری اخبار مرز (مرزنیوز) میباشد.