در آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در استان اردبیل، توسعه زیرساختهای ارتباطی، تقویت جایگاه روابط عمومیها و حرکت به سمت فناوریهای نوین و هوش مصنوعی مورد تأکید مسؤولان استانی قرار گرفت.
به گزارش مرزنیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛ بمناسبت روز جهانی ارتباطات؛ آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی در استان اردبیل با حضور مسعود امامی یگانه، استاندار اردبیل، غلامحسین غاربی، مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، قادر سیمزن، سرپرست ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و جمع دیگری از مدیران استانی و کارگزاران روابط عمومی، در سالن همایش اداره کل کتابخانه ها عمومی استان برگزار شد.
سرپرست ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تشریح عملکرد این مجموعه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تاکنون اینترنت نسل چهارم (4G) در ۳۳۷ روستای استان از مجموع ۴۹۹ روستای هدف برقرار شده که ۶۶ روستا در سال ۱۴۰۴ به شبکه متصل شدهاند.
وی افزود: هماکنون یکهزار و ۱۲۸ دکل ارتباطی در سطح استان فعال بوده و در سال جاری نیز ۱۶ سایت جدید شهری راهاندازی شده است. همچنین ۷ سایت نسل پنجم (5G) در شهر اردبیل فعال شده و توسعه این فناوری در سایر شهرهای استان نیز در برنامه قرار دارد.
سیمزن با اشاره به توسعه فیبر نوری خانگی گفت: پروژه فیبرنوری در برخی شهرهای استان در حال اجراست و اکنون بیش از ۱۴ هزار مشترک از خدمات فیبر نوری اپراتورهای مخابرات و مبیننت بهرهمند هستند.
وی همچنین از اجرای طرح «ایران دیجیتال» برای آموزش رایگان هوش مصنوعی و برنامهنویسی به دانشآموزان خبر داد و تصریح کرد: استان اردبیل با ثبتنام ۴۶ هزار دانشآموز در این طرح، رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
در ادامه این آیین، استاندار اردبیل با تأکید بر جایگاه روابط عمومیها اظهار کرد: روابط عمومیها باید مرجع معتبر اطلاعرسانی در دستگاهها باشند و ضمن رعایت اصل شفافیت، اقدامات و حتی دشواریهای موجود را صریح و بدون مبالغه با مردم در میان بگذارند.
مسعود امامی یگانه افزود: روابط عمومیهای موفق باید فراتر از انتشار اخبار عمل کرده و در فرآیند تصمیمسازی و تصمیمگیری سازمانها نقش مؤثر داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به تحولات فناوری، بر لزوم تجهیز روابط عمومیها به امکانات نوین، بهرهگیری از نیروی انسانی توانمند و استفاده از ابزارهای جدید اطلاعرسانی تأکید کرد.
در پایان این مراسم، از تعدادی از مسؤولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان با سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت یا بازنشستگان این حوزه تجلیل شد.
سرپرست ادارهکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تشریح عملکرد این مجموعه اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه هفتم توسعه، تاکنون اینترنت نسل چهارم (4G) در ۳۳۷ روستای استان از مجموع ۴۹۹ روستای هدف برقرار شده که ۶۶ روستا در سال ۱۴۰۴ به شبکه متصل شدهاند.
وی افزود: هماکنون یکهزار و ۱۲۸ دکل ارتباطی در سطح استان فعال بوده و در سال جاری نیز ۱۶ سایت جدید شهری راهاندازی شده است. همچنین ۷ سایت نسل پنجم (5G) در شهر اردبیل فعال شده و توسعه این فناوری در سایر شهرهای استان نیز در برنامه قرار دارد.
سیمزن با اشاره به توسعه فیبر نوری خانگی گفت: پروژه فیبرنوری در برخی شهرهای استان در حال اجراست و اکنون بیش از ۱۴ هزار مشترک از خدمات فیبر نوری اپراتورهای مخابرات و مبیننت بهرهمند هستند.
وی همچنین از اجرای طرح «ایران دیجیتال» برای آموزش رایگان هوش مصنوعی و برنامهنویسی به دانشآموزان خبر داد و تصریح کرد: استان اردبیل با ثبتنام ۴۶ هزار دانشآموز در این طرح، رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
در ادامه این آیین، استاندار اردبیل با تأکید بر جایگاه روابط عمومیها اظهار کرد: روابط عمومیها باید مرجع معتبر اطلاعرسانی در دستگاهها باشند و ضمن رعایت اصل شفافیت، اقدامات و حتی دشواریهای موجود را صریح و بدون مبالغه با مردم در میان بگذارند.
مسعود امامی یگانه افزود: روابط عمومیهای موفق باید فراتر از انتشار اخبار عمل کرده و در فرآیند تصمیمسازی و تصمیمگیری سازمانها نقش مؤثر داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به تحولات فناوری، بر لزوم تجهیز روابط عمومیها به امکانات نوین، بهرهگیری از نیروی انسانی توانمند و استفاده از ابزارهای جدید اطلاعرسانی تأکید کرد.
در پایان این مراسم، از تعدادی از مسؤولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان با سابقه بیش از ۱۵ سال فعالیت یا بازنشستگان این حوزه تجلیل شد.
لینک کوتاه: https://marznews.com/?p=218395











