به گزارش مرزنیوز و به نقل از دنیای اقتصاد؛ فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی از شهادت یک نیروی مرزبان طی درگیری با اشرار مسلح در نقطه صفر مرز خبر داد.

سردار “حسین دهکی” سه شنبه شب در تشریح این خبر افزود: نیروهای جان برکف مرزبانی در حین انجام مأموریت حفظ و حراست از مرز در منطقه مرزی “چاهمگو” با اشرار مسلح درگیر و آنها را در نقطه صفر مرز زمین گیر کردند.

وی گفت: طی درگیری نیروهای مرزبانی شهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی با قاچاقچیان مواد مخدر ستوان یکم “علیرضا موذن” به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این درگیری که ساعت ۲۰:۳۰ اتفاق افتاد ستوان سوم طاهری از ناحیه دست و سرباز وظیفه نوری از ناحیه کمر مجروح شد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان جنوبی با تبریک و تسلیت شهادت ستوان یکم “علیرضا موذن” افزود: این شهید عزیز مجرد و اهل شهرستان بیرجند است.

گفتنی است نِهبَندان، مرکز شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی است. نهبندان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است و در ارتفاع ۱٬۱۹۶ متری از سطح دریا قرار گرفته‌است. این شهر به اقتضای موقعیت طبیعی و مجاورت با کویر در دشتی نسبتاً وسیع واقع شده‌است. این شهرستان، از نظر ناهمواری، در شمال شامل ارتفاعاتی است که ارتفاع قله‌های آن به ۲٬۵۰۰ متر می‌رسد. کوه سرخ، کوه بیدمشک و کوه بوبک از جمله این ارتفاعات هستند. شهرستان نهبندان از شمال به کوه‌های کم ارتفاع بهاران و شهرستان بیرجند، از شرق به کوه‌های گرم و کشور افغانستان و شهرستان زابل، از غرب به بلندی‌های کوه‌های چشمه، شاهکوه، کوه هاری و کرمان و از جنوب به دامنه کوه‌های استند و استان سیستان و بلوچستان محدود می‌شود.

لینک کوتاه: https://marznews.com/?p=209100