استاندار اردبیل گفت: ۱۴ مگاوات از پروژههای انرژی تجدیدپذیر استان تا پایان خرداد به بهرهبرداری میرسد و ۱۳۵ مگاوات نیز در آستانه آغاز عملیات اجرایی است.
به گزارش مرزنیوز و به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل؛ مسعود امامی یگانه در نشست با معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیرو بهرهوری انرژی برق (ساتبا) با اشاره به برنامههای استان در توسعه انرژیهای پاک، اظهار کرد: احداث ساختگاه انرژی خورشیدی در کشت و صنعتها و ایجاد شهرک تخصصی انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت ۱۱۰ مگاوات، از اولویتهای استان اردبیل در سال جاری است.
وی افزود: توسعه زیرساختهای مرتبط با انرژیهای تجدیدپذیر نقش مهمی در تأمین پایدار برق، کاهش ناترازی انرژی و حمایت از بخشهای تولیدی و کشاورزی استان خواهد داشت.
محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیرو بهرهوری انرژی برق (ساتبا) نیز در این نشست با قدردانی از عملکرد مطلوب استان اردبیل در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر گفت: ساتبا امسال به تعهدات خود در قبال استان اردبیل عمل خواهد کرد.
گفتنی است، احداث پست انتقال برق، ایجاد ساختگاه در کشت و صنعتها، راهاندازی شهرک تخصصی انرژی خورشیدی، تأمین برق چاههای کشاورزی از طریق انرژیهای تجدیدپذیر و تأمین برق مدارس و ادارات، از جمله تصمیمات مشترک دو طرف در این نشست بود.
وی افزود: توسعه زیرساختهای مرتبط با انرژیهای تجدیدپذیر نقش مهمی در تأمین پایدار برق، کاهش ناترازی انرژی و حمایت از بخشهای تولیدی و کشاورزی استان خواهد داشت.
محسن طرزطلب، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژیهای تجدیدپذیرو بهرهوری انرژی برق (ساتبا) نیز در این نشست با قدردانی از عملکرد مطلوب استان اردبیل در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر گفت: ساتبا امسال به تعهدات خود در قبال استان اردبیل عمل خواهد کرد.
گفتنی است، احداث پست انتقال برق، ایجاد ساختگاه در کشت و صنعتها، راهاندازی شهرک تخصصی انرژی خورشیدی، تأمین برق چاههای کشاورزی از طریق انرژیهای تجدیدپذیر و تأمین برق مدارس و ادارات، از جمله تصمیمات مشترک دو طرف در این نشست بود.
عکاس: فرهاد قنبری
لینک کوتاه: https://marznews.com/?p=218285












