به گزارش مرزنیوز و به نقل از خبرگزاری برنا از هرمزگان؛ در این دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مرزبانی استان هرمزگان ،روز پاسدار و جانباز را گرامی داشت و گفت: امید است با نشست ها و پیگیری های صورت گرفته شاهد رشد بیش از پیش  اقدامات مشترک شیلات و مرزبانی خواهیم بود.

عبدالرسول دریایی در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتقای تعامل های سازنده بین شیلات و مرزبانی استان در راستای حفظ ثروت، انفال و  منابع ملی به ویژه ذخایر آبزیان گفت: در صورت کاهش صید غیر مجاز با اقدامات پیشگیرانه، دریا فرصت بازسازی ذخایر آبزیان را می یابد.

در ادامه فرمانده مرزبانی استان هرمزگان بر تعامل سازنده بین یگان های استان تاکید کرد و گفت: بدون شک تعاملات و ارتباطات سازنده بین آنها موجبات رشد و توسعه استان را فراهم خواهد کرد.

سردار حسین دهکی جلوگیری از صید بی‌رویه و غیر مجاز  منابع آبزی را ماموریت مشترک مرزبانی و شیلات استان خواند و گفت: در حوزه مبارزه با آلودگی دریا نیز، مرزبانی،  شیلات و دیگر سازمان ها و نهاد های مرتبط  باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و درصورت نیاز قوانین موجود در این راستا با توجه به بازدارنده نبودن اصلاح شوند.

گفتنی است استان هرمزگان، جنوبی ترین استان ایران، در ساحل خلیج فارس و دریای عمان با جمعيت ۱ ميليون ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر و مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۴۷۶ کیلومتر مربع قرار دارد. این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از شمال غربی و غرب با استان های فارس و بوشهر و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان به صورت نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در بر گرفته است. مرکز استان هرمزگان، بندرعباس است و ۱۳ شهرستان، ۴۰ بخش، ۴۵ شهر و ۱۲۷۷ روستا دارد.

ارتقای همکاری مرزبانی و شیلات در برخورد با صید و صیادی غیر مجاز