عملیات ساخت قطعه چهارم راه آهن زاهدان – مشهد (حدفاصل زابل – زاهدان) امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان برخی شهرستانهای استان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر آغاز شد.
اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به چابهار سفر کرده اند، از امکانات و قابلیت های ترانزیتی و صادراتی بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار دیدن کردند. (بیشتر…)
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: خط کشتیرانی لاینر بین بنادر بمبئی- موندرا – کاندلا به چابهار امروز/یکشنبه/ با ورود نخستین کشتی به بندر شهید بهشتی راه اندازی شد.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پس از پیگیری های فراوان و اخذ موافقت کمیسیون ماده ۲۳ برای تکمیل بزرگراه چابهار – زاهدان اختصاص یافت.
خط آهن چابهار – زاهدان – مشهد به عنوان مکمل طرح توسعه بندر شهید بهشتی و محور ترانزیتی، ظرفیتی تاریخی برای سیستان و بلوچستان است که در صورت بهره برداری می تواند برای کشور درآمدی مشابه درآمد نفت یا حتی بیشتر از آن داشته باشد.